Alla inlägg under oktober 2014

Av Anna - 26 oktober 2014 19:00

I torsdags var det dags för vägning och måste erkänna att det var lite ångest laddat. Jag hade ju egentlinge inte börjat på "riktigt" med mina soppor... men det här blev resultatet :


102,3..vilket innebär...

-1 kg !!!!


Måste säga att jag känner mig nöjd. Det kan ju bara bli bättre nu när det är på allvar !

Av Anna - 26 oktober 2014 18:51

Nu har jag kört med mina soppor i en halv vecka....det är jobbigt....är inte direkt hungrig men jag vill äta!!!! vad som helst egentligen. Tillsaken hör att jag har mina barn denna veckan så jag måste liksom fixa mat till dem....

På min första dag ville sonen ha pytt i panna, det är egentlinge inte en av mina favotiter, men jag kan säga att pytt i panna har aldrig luktat så gott som det gjorde då. Den dagen fuskade jag även lite då jag fick ett stekt ägg ( stekti teflonpanna utan fett) men så gott det var. Fredagen med mys gick bra eftersom jag köpt en bar som funkar som en måltid. Jag ska den i skivor så att jag kunde njuta av den lite längre :-).


I lördags bar det av till Kreativum...barnen hade tunnbrödrullar med sig vilka även de luktade väldigt gott. Givetvis kaka till fikat, medan jag fick nöja mig med kaffe :-). Jag har märkt att när jag blir lite hungrig/sugen så fungerar det med att ta kopp kaffe eller te. 


Idag var det kalasdags för sonen, så dottern och jag skulle...jo givetvis fika...jag har insett att vi nog fikar ganska ofta...jag lyxade till det med en latte och fick till och med kanel uppepå....mums...det gäller att hitta de små sakerna och fokusera på dem. 


Men på det hela taget tycker jag nog att det går bra. Hade nog väntat mig att det skulle vara jobbigare än vad det är. En sak som faktiskt gör det lättare att att istället för att göra dricka av mitt pulver kan man göra mousse och då får jag ju till och med äta med sked :-) och chokladpuddingen går inte av för hackor...den funkar som helgmys helt klart. Men som sagt, det har slinkit ner lite som inte boder göra det....tror att det kommer att bli lättare när barnen inte är här. Då kommer det inte att finnas samma frestelser som det gör de veckor som de är här.

Av Anna - 22 oktober 2014 21:10

SHIT !!!!


I morse fick jag för mig att kolla på mina papper från sköterskan som har hand om alla undersökningar under min viktminskningsbehandling...Jag trodde att det var from den 28 som jag skulle börja med soppor, eller i alla fall bara äta 800 kcal..sen tänkte jag att..nja det kanske är den 24, annars blir det ju inte lång tid som jag ska göra det innan ingreppet...

Men när jag kollade på min papper visade det sig att det är from 23....det är ju imorgon !!!!


Det blev till att ställa om mentalt och inse att det från och med i morgon är på allvar....hela grejen känns plötsligt mera verklig....det är nu den börjar...min nya viktresa!!!!!!

Av Anna - 20 oktober 2014 21:18

När jag var på möte angående Aspiremetoden så vägdes och mättes jag givetvis. MEN !!! Jag vill givetvis ha en indikator även här hemma. Så jag kommer att en gång i veckan väga mig och jämföra hur det går. 


Det är ju några dagar till innan jag "måste" böja med min fasta, det är den 28 som gäller. Men jag har ju bestämt mig redan nu för att smygstarta vilket innnebär att jag redan nu byter ut vissa måltider mot pullverdricka och att jag ska undvika godsaker. 


Tanken är att slutar jag redan nu med godis och sötsaker så blir det kanske lättare när jag bara får äta 800kcal om dagen. Det kommer ju ändå att bli tuffa veckor, men jag har ett klart och bra mål. 


Min startvikt här hemma är på 103,5 kg....!!!

Nu startar min viktminskning !!!

Av Anna - 20 oktober 2014 21:01

Jag har haft en skänt helg utan några måsten...Släppte allt vad skolan heter, trots backning på en av mina uppgifter.


Paniken som jag skrev om i förra inlägget har även den släppt något. Jag har tjuvstartat lite med mitt pullverdrickande, men inte helt ut. Jag äter frukost och sen kör jag dricka under dagen för att till kvällen äta något litet kvällsmål. 

Detta höll dock inte i söndags då jag var på IKEA i Älmhult med min mamma, men det var ändå inget frossande...och ingen kaka till fikat :-) Så jag känner mig lite stolt över mig själv. 


Lördagen ägnades åt att skapa. Jag började sy en omlotttröja till min dotter...man kan ju hoppas att hon kommer att använda den även om jag är tveksam...inte det att den inte är fin. Anser själv att jag är väldigt bra på att sy, men den är nog inte cool nog...eller något...men men den ar rolig att göra. Den är inte helt färdig eftersom jag var ivägi söndags och har pluggat i stort sett hela dagen idag.


Var även på utvecklingsamtal med dottern idag, hon hänger med bra i skolan och hennes fröken är imponerad av hennes intresse för böcker och att läsa.....YES !!! jag har lyckts med en sak som jag ville. 


     

Av Anna - 16 oktober 2014 21:00

Det fick jag idag när jag började fundera lite...from den 28/10 ska jag ju leva på 800 kcal/per dag. From det måste jag gå ner minst 6 kg till den 20/11...det är ju inte lång tid som jag har intalat mig att det är. Därför kom paniken smygande...


Så från och med idag är det totalstopp för godis och sötsaker. Dessutom tänkte jag börja byta ut någon måltid om dagen till pullverdricka...


Jag vill ju inte missa det måler för då får jag inte vara med i projektet..


Så ny jäklar blir det skärpning....!!

Av Anna - 14 oktober 2014 15:12

Här sitter jag i godan ro och titta på ett avsnitt av Castle när telefonen ringer.  När jag ser att det var från dotterns skolan var jag säker på att det var hon som ringde och ville fråga om hon kunde leka med en kompis, men döm om min förvåning när det är Ebbas lärare som ringer. 


Det visar sig att när de hade matte ramlade det ner en lus på dotterns papper .en LUS !!!


Visst har det funnits i klassen och vi har kammat men inte hittat något. Nu blir det till att bege sig til apoteket och köpa lusmedel och sen kamma, kamma och kamma...


Hopps bara att vi andra har klarat oss, men måste erkänna att det kliar lite överallt just nu :-)

Av Anna - 14 oktober 2014 13:10

Vet inte om det är jag som är överbeskyddande men jag tror inte det..


Det som jag reagerade på i morse, och har gjort vid flera tillfällen, det är hur man kan låta sina små barn gå till skolan själva.


Min son går i 2:an och skolan som han går på är en F-3 skola.  Det händer i stort sett varje morgon att jag ser barn som går i 2:an altså 8 år gå eller cykla sjäva till skolan. Hur tänker man då som förälder...till saken hör att för att komma till skolan så måste du korsa E22:an, visst det är 30 förbi skolan men vilken lastbilschafför håller det...inte ens föräldrar som just lämnat sitt barn gör det. 


Jo, det finns en gångbro, men den kan man inte ta om man har en cykel. Då måste man gå över vägen och där man gör det är det inte ens ett övergångställe...I morse var den ett barn som kom gående och inte tog bron utan gick över vägen.. borde man itne som förälder vara orolig över sitt barn då? 

Det kan ju vara så att man litar på sitt barn att det klarar av att gå själv, men det är ju inte bara det som saken beror på.


En sak som hände mig och min son en gång när vi skulle gå över ( vi cyklar alltid) Så stannade en bilist och släpte över oss, men bilen som kom från andra håller gasade på och jag fick dra i min sons ryggsäck för att dra honom tillbaka och inte bli påkörd...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Böcker

Här kommer jag att skriva om böcker som jag läser. Jag hoppas att jag kan inspirera någon att läsa dem och förhoppningsvis skriva en kommentar.

Stickat

Här kommer jag att lägga upp saker som jag har gjort. En del är för hemmabruk och en del som jag säljer. Ser du något du är intresserad av så skicka ett mail eller kommentar så kanske det går att ordna :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Annas Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards