Alla inlägg under april 2014

Av Anna - 29 april 2014 22:06

Idag var vi årter på banan men orienteringsträning. Det var iofs bara Theo som var med eftersom Ebba varit sjuk i veckan. Vi var vid lkubbstugan där det även var träning inför 10-mila som går av stapel i Eksjö till helgen. 


Jag gjorde stor premiär som ledare men ledarväst och allt. Jag har ju hängt med på dessa träningar i något år nu och med ett förflutet som oroenterare kändes det som att jag kanske skulle kunna bidra med något i alla fall. Nästa vecka börjar ungdomsserien här i bleking och då är det fullt ös som gäller...I år ska klubben ro hem segern över de andra klkubbarne !! :-)


Ebbas mössa är klar, men glömde ta kort på henne med den på sig. Ska försöka hinna/komme ihåg de i morgon innan skolan. Efter den drar de till sin pappa så blir det inte nu så dröjer det ju en veckan innan ni får se. 


Nya projektet är vantar i en teknink som brukar kallas virkad nålbindnind. Det är som det låter en vikrtekning med ett resultat som ser ut som att det är nålbundet. Blir ju helt klart lättare, går snabbare och inte många som kan se skillnaden. De är kul att göra! Kommer en bild på det med...i morgon tror jag. :-)

Av Anna - 26 april 2014 20:48

Idag har vi varit på kosläpp på Naturbruksgymnasiet i Bräkne- Hoby. Vi har inte varit tidigare men det var kul. Det är lite facinerande att se dessa stora djur skutta och köra krumhopp. För att sen äta lite gott grönt gräs eller bara stå med mulen i luften och sniffa

.        

Det fanns givetvis andra saker att kolla på med. Bland annat hade grisarna det skönt i det fina vädret. De flesta kultingarna villa ha mat utom en som helldre bokade i jorden.

     

Det fanns givetvis en massa annat med att kolla på. Olika uppvisningar och saker som man kunde prova på. Dessutom hade vi sällskap av goda vänner i det fian vädret och givetvis var picknick korgen med. Theo hade baka kanongoda citronmuffins som dessutom var mjölkfria så att vi alla kunde äta dem.


Av Anna - 26 april 2014 20:44

   

Tre tovade hjärtan som jag har gjort. De med namn ska sättas upp på dörrarna till barnens rum. Det andra två skänktes till en lotteri när min dotter hade julfest i skoloan

    Dessa två gubbar har Theo nåltovat. Den första är ett kakmonster, det på hakan är en kaka om ni nu inte ser det ;-). Det andra är en skäggig cyklop.


    Även Ebba har varit igång med nål och ull. Det resulterade bland annat i denna donna.

Av Anna - 26 april 2014 20:39

Det blev lite skapande även till halloween förra året. 

Denna västen sydde jag till en 60-årsfest, men passar ju bra även på en vampyr.

   Dags för trick or treat.

    Båda barnen fick varsen ny mantel, de är sydda av fleecefiltar.


  Ebba klänning är sydd men hjälp av ett medeltidsmönster som jag gjorde om så att det blev som Ebba villa ha det.

  Kan nämna att min son egentligen är blond. Denna look lurade till och men hans mormor :-)

Av Anna - 26 april 2014 20:38

Dessa puösvärmare gjorde jag till mina brorsdöttrar i julklapp. Ni kan ju gissa vad deras namn börjar på ;-)

   

Av Anna - 26 april 2014 00:01

Det blev även en del raggsockar även om jag just nu bara hittar två av dem..

Även dessa stickades på beställning i vintras

   

Av Anna - 25 april 2014 23:43

Under hösten och vintern 2013 så stickade jag en hel del pulsvärmare. En del som fass till försäljning på skördefesten på Öland men några beställningar. Det blev givetvis några som jag själv gav bort i julklapp. De flesta är stickade på strumpstickor men några till exempel de med pärlor är stickade fram och tillbaka. 

  


Dom här stickade jag på beställning till en lite tjej som är 7år. Hon blev överlycklig och vågade knappt använde dem ifall de skulle bli smutsiga. :-)

   


Dessa i smock sålde jag i vintras. Gjorde dem egentligen till mig själv men eftersom en arbetskamrat till min mamma blev så överförtjust i dem så tänkte jag att jag kan alltid göra nya till mig :-) 

 Randiga med virkat mönster.

Randiga hålstickade


  Dom här är stickade fram och tillbaka så därför blev de inte så bra tycker jag. Det är rutort med räta respektiver avigamaskor. Sedan broderade blommor.

  Denna modell har jag stickar flera av i olika färgställningar. Snygga att ha bara volangen framstickande under en jacka. Till och med dottern har det. 

  Tegelstensmönstrade


    Dessa är gjorde i Japanskstickning...tror jag att det hette. Det var något med Japan i alla fall. Får kolla upp det. 

  På dessa har jag stickat ett pärlmönster. Det är lite pilligt men kul.




Av Anna - 25 april 2014 23:25

Nu har det gått lång tid sen jag var här och skrev. Vill varna för att det säkert finns en del felstavningar i detta inlägg....jag är för trött för att korekturläsa det...;-)


Det har varit en hel del jobb. Har haft ett nattvik under någon månad och då har det inte blivit så mycket datorsittande. 

På det ska vi lägga en del sjukdomar, både jag och barnen har vait sjuka i omgångar men nu verkar det som att vi äntligen börjar bli helt friska. Det är bara sonen som fortfarande hostar en del på nätterna. 


Dessutom har jag varit på begravning. Min moster gick tragiskt bort för någon månad sedan endast 58 år gammal. Min mormor lever fortfarande så förutom sogern efter min moster så har det varit min mormor att tänka på. 


Sen till det roligare. Jag har kommit igång med att skapa igen. Just nu stickar jag en tunnare mössa till dottern. Hon envisas med att fortfarande använda sin tjocka stickade mössa som hon haft i vinter. När jag frågade om hon inte var varm med den fick jag svaret. "Jo, men jag har den som en accesoar, mamma" . Sen rullad ehon med ögonen som att jag inte fattar nåt haha...Har kommit halvägs ungefär på den nya mössa, så hoppas att den blir klar innan onsdag då hon åker till sin pappa igen.  

 



Jag har tänkt lägga upp bilder på saker som jag tillverkat. Som det är just nu så är det mest stickade saker, men håller på med en massa annat med...Hittar jag något nytt så måste jag testa och lära mig ....Det som jag vill prova nu är virkad nålbindning, låter ju mycket lättare än vanlig nålbindning. Dessutom har jag just lånat en bok om smygmaskvirkning som oxå verkar väldigt kul. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Böcker

Här kommer jag att skriva om böcker som jag läser. Jag hoppas att jag kan inspirera någon att läsa dem och förhoppningsvis skriva en kommentar.

Stickat

Här kommer jag att lägga upp saker som jag har gjort. En del är för hemmabruk och en del som jag säljer. Ser du något du är intresserad av så skicka ett mail eller kommentar så kanske det går att ordna :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Annas Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards